BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 3, 2010

THANX MAHER ZAIN......

MAHER ZAIN.....sebelum nie aku x pernah dgr nm pyanyi ini,namun roomateku selalu pasang lgu maher zain iaitu lg open your eyes......masa aku dgr lagu nie aku x berapa paham sangat and ingat lagu nia lagu biasa2 aje....
NAMUN....
lepas roomateku selalu ulang2 lagu nie,baru ku phm maksud sebenarnya lagu open ypur eyes tue...YA ALLAH...betapa besar kebesaranMU....lagu tue wat aku sedar bahawa kerdilnya aku sebagai hamba ALLAH,mungkin selama nie aku x sedar tentang kehebatan ALLAH yang sebenarnya....bila aku dengar lagu tue,br ku sedar ALLAH telah mencipta sesuatu yang hebat yang tiada siapa dapat menandingi kehebatan ALLAH,antaranya kejadian bayi,kedudukan planet di orbit dan sebagainya...lagu tue mmg sesuai dgn tajuknya...OPEN YOUR EYES.....walaupun ALLAH mencipta manusia dgn adanya otak tuk berfikir,namun ramai umat islam tidak menggunakannya dengan baik seperti ALLAH perintahkan....
CONTOHNYA....
ALLAH mencipta haiwan,haiwan x mempunyai otak berfikir,namun kenapa haiwan dapat hidup?kenapa haiwan dapat bfikir myelamatkan diri?bagaimana haiwan dapat mencari jalan tuk mencari makanan?knp haiwan jugak mempunyai perasan keibuan terhadap mereka?Haiwan tidak membuang anaknya,namun manusia?Manusi di era globalisasi?Sejak 2 menjak nie kes pembuangan golongan bayi sering berlaku digolongan manusia dan lebih2 lagi ia terjadi terhadap umat islam?kenapa hal ini berlaku terhadap umat ISLAM?!!!!!!!!!!!YA ALLAH......
SEX BEBAS....
kerana nafsu mereka sanggup melakukan perkara terkutuk dalam islam.....apa salah bayi yang mereka kandung?bayi itu x bersalah!!!!!!!!!!mereka x diminta dilahirkan....tp knp mereka dibuang,dibakar dan sebagainya?Bayi juga manusia,sesungguhnya ALLAH menjanjikan syurga kepada mereka....Mereka ibarat kain putih yang tidak berdosa.....Tergamak mereka membuang bayi mereka tanpa rasa simpati...YA ALLAH jauhkan aku dari perkara2 mungkar......







0 comments: